Mallis- Stolt Tvåbarnsmor

Alla inlägg den 16 december 2010

Av malin sjöström - 16 december 2010 10:38

Tog mig ut på en härlig ridtur i går kl.21  gnistrande vit snö och stjärnklädd himmel . Termometern visade -16. Bra med varma kläder Stickad ylletröja och termoridbyxor mm. Det blev en vilodag för hundarna i går då temometern visade

-19 under dagen. Nya tag med vovvarna i dag.  


Under min mörka ridtur inne i hälsingeskogen. Såg jag något litet brinna vid en sten en liten bit från ridstigen. Trodde först att någon hade gjort en liten brasa och låtit den fortsätta brinna. Kunde inte släppa det så red in i dungen å tittade. Där stod ett gravljus på ett litet fat. Tankarna snurrade när jag fortsatte min ridtur genom skogen. Ett gravljus mitt ute i skogen? Någon har ställt det där för att minnas någon eller något?


I dag är det ett år sedan min mormor och morfars hus brann ner. Känns fortfarade overkligt, trotts att jag har varit inne i det som blev kvar av huset och letat fram fotoalbum och minnen i resterna efter branden. Brand lukten stannade kvar länge i näsan och minnet.   


Ta hand om varandra. Berätta vad du känner. Tänd ett ljus för dom som värmer ditt hjärta och för dom du inte längre kan träffa. Men kom i håg att släcka ljuset. 




    







                                

Ovido - Quiz & Flashcards